Seksueel misbruik of seksueel geweld omvat alle seksuele handelingen die iemand gedwongen wordt uit te voeren, te ondergaan of getuige van te zijn, zoals:

- gedwongen worden iemand seksueel te bevredigen,
- zich voor iemand moeten uitkleden,
- aangeraakt worden,
- gepenetreerd worden.

Gedwongen worden betekent soms dat een persoon lichamelijk overweldigd of bedreigd wordt, zoals bij een aanranding of verkrachting. Maar een situatie kan als dwingend worden ervaren wanneer iemand bang of afhankelijk is van een ander
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zijn ongewenste seksuele handelingen.
Wat voor de één geweld is zou voor de ander kinky kunnen zijn. bv extreme vormen van sm.

Dus op het moment dat jij tegen je zin dingen moet doen is het voor jouw seksueel geweld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Seksueel geweld, is onder dwang seksuele handelingen verrichten en daarbij geweld gebruiken om het voor elkaar te krijgen! Daarbij kan je denken aan slaan, vastbinden, bedreigen, penetreren met voorwerpen etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als JIJ het niet wilt/niet acceptabel vindt, dan valt dat onder sexueel geweld.
En dat moet je NOOIT voor jezelf houden, maar gelijk delen met iemand die je vertrouwt. Want dat moet stoppen!