klopt het dat je met muziek je je beter kan concentreren?

ze zeggen dat je als je muziek luistert dat je je dan beter kan concentreren klopt dat? en met wat voor soort muziek dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het lijkt me dat dat verschilt per persoon, maar het echte antwoord weet ik niet.!

Het beste antwoord

Dat hangt er van af wat voor een persoon je bent, ik heb ADHD en ik kan me totaal niet concentreren, met muziek op kan ik me inderdaad concentreren, ik hoor alleen de muziek, kan me ontspannen... Maar er zijn natuurlijk ook mensen die er anders over denken, heb je het weleens geprobeert? Dat kan je het beste doen, je komt er dan vanzelf achter of het werkt, of je,je er beter van kan concentreren. Probeer t
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Verschillend per persoon. Ik kan mij het beste concentreren in volledige stilte. Als ik muziek op heb staan ga ik naar de tekst of het ritme luisteren en kan ik mij totaal niet concentreren op waar ik mij op zou moeten concentreren. Ik zou zeggen: probeer het uit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het licht eraan welke muziek, smaak en persoon. de meeste personen worden rustig van trance en van klassiek.

Toegevoegd na 3 minuten:
snelle ritmes maken je druk/sterk/snel.
mooie rustige ritmes maken je loom/concentrerend/rustig.

zo is het ook met kleuren:
oranje: druk
blauw: rustig
groen: normaal

verder houden honden van klassiek en hebben ze een hekel aan pop.
van pop gaan ze druk rennen en janken.
en van klassiek gaan ze slaperig in hun mand liggen.